woensdag 16 mei 2012

Vetarme Cookie Dough (Ben&Jerry's light)

De beste ideeën bestaan per toeval zegt men toch...
Dit is er zo een!

Ik had wat bakmix en wat Griekse yoghurt over ,van de appeltaart light en BAM.... we've got a winner!


Mijn twee beste vrienden, Ben en Jerry, komen regelmatig op bezoek.
Maar, als ik het goed heb, ongeveer 1200 calorieën in een bak Cookie Dough ijs, pas dat maar eens in je macro's van die dag!
En stoppen na een paar hapjes, dat is aan mij niet toevertrouwd!

nodig voor de eiwitrijke, vetarme fitness variant:
100 gram bakmix (appeltaart, maar ik wed dat het met cakemeel of zo, ook prima gaat)
100 gram 0% Griekse yoghurt
   1 schep whey vanille
   1 eetlepel (pure) hagelslag


Roer alles goed door elkaar, en zet het bakje vervolgens in de vriezer (helemaal super, als je in het bezit bent van een ijsmachine, en het daar even door kan gooien).
Gedurende een uur, regelmatig even doorroeren, tot je een ijsachtige substantie hebt....

Deze variant levert een totaal van 600 calorieën en ca.:
45 gram eiwit
90 gram koolhydraten
 5 gram vet

Alles wat ik dan nog kan zeggen is: Zoek een rustig plekje op, en geniet!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten