vrijdag 4 mei 2012

Appeltaart light

Wie lust er nu geen appeltaart... dat kan haast niet!

Ik wel, graag zelfs, maar dat pakje boter wat er door gaat tikt best wel aan.

Gelukkig wees een vriend (wielrenner en bang van vet) van me op de appeltaart variant met kwark in plaats van boter!

Nou, dat wilde ik wel eens proberen, en met wat extra whey (ik kan het niet laten) is het een heerlijke post-workout snack geworden!
Voor het mooie heb ik het verdeeld in een siliconen muffinvorm voor 6 grote muffins, en heb er zo grab&go appeltaart light van gemaakt!
In plaats van de voorgestelde kwark heb ik 0% Griekse yoghurt gebruikt, die is iets zachter van smaak.

Wat heb ik gedaan:

1 pak mix voor appeltaart
Bereiden volgens de verpakking, maar dan met Griekse yoghurt of kwark in plaats van boter
Natrena vloeibaar gebruikt in plaats van suiker
En extra 2 scheppen whey proteine door het beslag gemengd.

Vervolgens heb ik deze, op 170 graden, iets korter afgebakken (ca 40-45 min max.) dan een normale appeltaart vanwege mijn muffinvormpjes.

Voedingwaarde voor 1 appeltaart"muffin" of 1/12 appeltaart:

164 cal.
Eiwit: 10 gram
Koolh: 30 gram
Vet: 1 gram

Maar lekker....!
5 minuten te lang gebakken




Geen opmerkingen:

Een reactie posten